enTàndem, menció especial en el V Premi Candi Villafañe de Lleida

El projecte enTàndem, de l’AFEV, ha rebut una menció especial com a segon finalista en el V Premi Candi Villafañe de projectes per a la promoció d’Igualtats d’Oportunitats i la no discriminació, que es va celebrar el 5 d’abril.

El premi, organitzat per la paeria de Lleida i d’àmbit estatal, pretén impulsar projectes i actuacions d’intervenció en el territori que fomentin la igualtat d’oportunitats en diferents àmbits com infància i adolescència, igualtat de gènere, gent gran, persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, persones excloses socialment o amb risc d’exclusió.

Des d’aquí volem felicitar l’entitat d’ABD, Associació Benestar i Desenvolupament de Barcelona, que amb el seu projecte “Fem Un Tracte? Bon Tracte i Envelliment”, ha estat la guanyadora. D’entre els 17 treballs presentats a la convocatòria d’aquesta cinquena edició,  enTàndem ha rebut una menció especial com a segon finalista.

Projectes que promouen la igualtat d’oportunitats

Els elements generals de valoració que el Jurat del Premi ha tingut en compte són la inclusió d’elements per a la igualtat de les oportunitats, el treball comunitari, la innovació o el pluralisme, entre altres.

El projecte enTàndem lluita contra el fracàs escolar i promou la igualtat d’oportunitats d’infants i joves en risc d’exclusió social, i/o que estan passant per situacions difícils. I ho aconseguim gràcies a la feina dels nostres voluntaris, que aquest any són en total 129, per crear tàndems que arriben molt lluny.

Tot i no haver guanyat el premi, estem molt orgullosos de la nostra trajectòria i de la feina feta, ja que queda reflectida en la menció especial a enTàndem en aquest concurs per haver quedat finalistes. També és un reconeixement a la feina ben feta ser un dels 7 projectes guanyadors del Premi al Voluntariat Universitari, que rebrem el proper 21 d’abril a Madrid, organitzat per la Fundación Mutua Madrileña.

Premi Candi Villafañe

La Paeria, a través de la Regidoria de les Polítiques per als Drets de les Persones, convoca biennalment aquest guardó, d’àmbit estatal, que reconeix els projectes que fomenten la igualtat d’oportunitats i la no discriminació, per crear una plataforma de reconeixement i visibilitat d’aquelles intervencions que generen una major consciència social sobre les necessitats i la feina feta i per fer en aquesta àrea.

A més de premiar i reconèixer aquest tipus d’intervencions socials, el premi significa, alhora, un record al desaparegut Candi Villafañe com a persona solidària, sensible i lluitadora per les desigualtats socials, i un reconeixement a la seva tasca com a Regidor de l’Ajuntament de Lleida.

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informa't sobre tot el que passa a enTàndem

He llegit i accepto la Política de privacitat.

En compliment del Reglament General de Protecció de Dades, us informem que les vostres dades seran incloses en un fitxer registrat a nom d’AFEV, amb la finalitat de poder-vos informar de les nostres activitats. Podeu exercir el dret d’accés, rectificació, supressió, limitació i oposició adreçant-vos a dades@afev.org.